Ahad, 10 April 2011

UMNO Cawangan Guar Jering Peruntukkan RM1100 Kepada Pelajar Yang cemerlang Dalam SPM

Permatang pauh 10/04/2011. Seramai dua orang pelajar yang cemerlang dalam SPM baru-baru ini telah menerima sumbangan sebanyak RM1100 yang di perolehi dari tabung pendidikan UMNO Guar Jering. Majlis itu berlangsung pada Persidangan Agung tahunan Cawangan Guar Jering hari ini, Pelajar yang cemerlang itu ialah Siti Shazwani Binti Sazali telah mendapat 6A menerima sebanyak RM600 dan seorang lagi Mohamad Hafifi Bin Md Noor mendapat 5A dan menerima sumbangan sebanyak RM500.

Menurut Pengerusi Biro pendidikan, saudara Junaidi Bin Abdullah, Bermula dari 5A akan menerima RM500 dan seterusnya mengikut berapa A yang mereka perolehi, jika 9A maka mereka layak mendapat RM900. Menurutnya lagi ini merupakan satu suntikan semangat buat para pelajar dalam Guar Jering untuk lebih berusaha dalam peperiksaan SPM akan datang.

Turut sama dalam Persidangan tersebut ialah Saudara Mohd Zaidi Bin Md Said yang merasmikan persidangan itu mengantikan Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh Dato' Abdul Jalil Bin Abdul Majid yang pada mulanya mengesahkan kehadiran tetapi atas sebab-sebab tententu beliau tidak dapat menghadirkan diri.

Pada majlis itu juga, saudara Mohd Zaidi telah berbesar hati menyumbangkan wang tunai sebanyak RM3000 untuk sebarang program yang ingin dijalankan oleh cawangan tersebut. menurut Cikgu zaidi, beliau berasa begitu berbanga dengan prestasi Cawagan Guar Jering yang begitu aktif serta menjadi salah satu cawangan yang terbaik dalam keseluruhan Cawangan yang ada dalam Permatang Pauh.







1 ulasan: