Isnin, 25 April 2011

Terus Menerus Membantu Pada yang Memerlukan

Pemuda UMNO Permatang Pauh meneruskan tradisi membela rakyat serta mendahulukan rakyat dalam setiap gerakan atau program yang dijalankan. Bantuan demi bantuan disalurkan demi melihat segala kesulitan masyarakat diatasi sekurang-kurangnya meringankan bebanan mereka.
Kali ini Pemuda sempat menziarah beberapa keluarga di Kampung Pelet dan Kampung Padang Temusu dalam menyampaikan sedikit sumbangan.
Apa yang menyedihkan saya ialah sewaktu melawat di Kampung Padang Temusu, saya dapat rasakan penderitaan seorang insan Jamil Bin Saad 72 dan isterinya Habsah Binti yahya 72, yang terpaksa menumpang hidup diusia yang senja dengan menumpang di belakang dapur rumah saudaranya selepas beliau bersama Isteri diusir dari rumah sewanya di Padang Ibu atas sebab-sebab perbezaan parti Politik lebih kurang setahun yang lalu. Beliau merupakan bekas bilal di masjid Padang Ibu dan sentiasa menyokong UMNO selama ini.
dengan keadaan kesihatan beliau yang kurang memuaskan telah mendapat simpati dari Ketua pemuda UMNO Saudara Mohd Zaidi Bin Md Said dengan memperuntukan RM200 selama 6 bulan untuk beliau.







2 ulasan:

  1. Teruskan membantu masyarakat Cikgu, Allah bersama orang yang pemurah.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan.

    Saya ingin memohon sedikit bantuan kewangan bg membantu saya.saya muhammad ahlam firdaus seorang mahasiswa yg skrg sedang melanjut kan pengajian saya di Indonesia dlam bidang syariah

    Saya tidak menerima mana2 tajaan,biasiswa mahupun pinjaman,hanya tajaan dari kedua orgtua saya,mereka tidak la berpendapatan tinggi.ayah saya hanya la bekerja sebagai jaga keselamatan di kilang,manakalah ibu saya suri rumah yg menanggung saya dan adik2 sy yg masih di bangku sekolah.sy mempunyai 8 adik beradik dan skrg tinggal 7 kerana abg saya batu shj pergi menghadap ilahi akibat kanser tulang tahap 4.

    Jadi,sy amat2 lah memerlukan bantuan dari pihak tuan utk membantu saya,jika pihak tuan memberi bantuan dlam bentuk pinjaman sekali pun sy sudi membayar nya semula.

    Sekian wasalam.
    0196135660

    BalasPadam