Khamis, 7 April 2011

Pemuda UMNO Sumbang RM15,000 Baiki Rumah Terbakar

PERMATANG PAUH Pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh hari ini telah menyumbangkan wang tunai sebanyak RM15,000 kepada Saudara Abdul Rashid Bin Ismail 31, yang rumahnya telibat dalam kebakaran pada 11.50pagi ahad lalu di Kg. Permatang Nibung. Kebakaran tersebut telah mengorbankan anak kedua mereka Mohamad Irfan 5 yang ditemui rentung 70 peratus dalam bilik ditingkat bawah apabila gagal menyelamatkan diri ketika kebakaran yang bermula di tingkat atas rumah.
Ketika kejadian, ibunya Noramalina Mat Arifin 25, memasak didapur manakala anak sulung mereka Norafikah 7, kekelas Fardu Ain tidak jauh dari rumah dan anak bongsunya pula mengikut saudara ke kedai.
Noramalina yang menyedari tingkat atas rumahnya disambar api cuba menyelamatkam Mohamad Irfan, namun gagal berikutan api marak terlalu cepat. malah,bapanya, Mat Ariffin Hassan 62, yang baru pulang turut cuba menyelamatkan Mohamad Irfan, namun gagal selain dia cedera anggota badan dan tangannya.
Menurut Mohd Zaidi Bin Md Said yang juga Ketua pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh, wang yang diserahkan itu ialah untuk memperbaiki dengan segera rumah tersebut dan insyaalah dalam masa 2 minggu boleh diduduki semula.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan