Isnin, 6 Jun 2011

Karenah Birokrasi Antara Punca UMNO Dibenci

Sebelum


Selepas
Gambar diambil sebelum dan selepas, Rumah Mangsa Kebakaran yang melibatkan kematian seorang kanak-kanak di Kampung Permatang Nibung. Pergerakan Pemuda telah memperuntukkan sebanyak RM17 ribu untuk baik pulih rumah tersebut.


Seperti ditegaskan semasa ucapan pengulunggan semasa Persidangan Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Permatang Pauh yang lalu, Ketua pemudanya mengatakan karenah birokrasi antara punca UMNO dibenci rakyat, seperti ditegaskan beliau bahawa dalam pemuda tidak ada masaalah demikian berlaku.
Pertolongan serta bantuan yang diberikan oleh Pergerakkan Pemuda di Permatang Pauh melebihi skop yang sepatutnya kerana hampir separuh cawangan dalam Permatang Pauh mencari Pemuda untuk mendapat bantuan termasuklah Pergerakkan Wanita serta Puteri.
Jadi yang menjadi persoalan sekarang dimana letaknya Ketua Bahagian yang sepatutnya menyelesaikan masaalah rakyat, ramai yang meluahkan rasa kecewa dengan beliau apabila rakyat memohon peruntukan serta bantuan selepas pelbagai surat telahpun diberikan.
Tapi dalam pergerakan pemuda, mereka mengamalkan "Rakyat Didahulukan" dengan memberi bantuan dengan segera tanpa sebarang surat menyurat, inilah yang disukai rakyat. Jadi Fikir-fikirlah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan